Što napraviti ako se čavao ili vijak zabije u gumu?

28. listopada, 2025.

Što možeš napraviti osim potražiti najbližeg vulkanizera?

Probušena guma na autu česta je nezgoda s kojom se može suočiti svaki vozač automobila. Svejedno gdje se dogodi prazna guma, na cesti ili u garaži, bitno je ostati pribran i znati što napraviti u tom slučaju. Brza i ispravna reakcija može spriječiti dodatna oštećenja cijelog kotača i omogućiti što sigurniji nastavak puta.

 

  1. Ne vadi čavao ili vijak odmah ako je guma još uvijek napuhana i ne pušta zrak prebrzo. Iskoristi to vrijeme da hitno pronađeš najbližeg vulkanizera i odeš do vulkanizera dok je guma još napuhana. Izvadiš li vijak ili čavao iz gume odmah, to može uzrokovati brzo ispuštanje zraka iz gume pa lako ostaneš na mjestu s praznom gumom.

     
  2. Ako imaš rezervnu gumu ili set za krpanje, posluži se njima dok ne dođeš do servisa ili potražiš najbližeg vulkanizera. Rezervna guma je bolja i izdržljivija opcija, no ipak nije za vožnju dužu od 100 km i bržu od 80 km/h.

     

Idi do vulkanizera što prije

Kako vulkanizer može pomoći? Vulkanizer može:
- zakrpati gumu ako je rupa mala i na pogodnom mjestu (obično na profilu gume, ne na boku)
- zamijeniti gumu ako je oštećenje preveliko ili na bočnom dijelu.

 

Koje su metode popravka probušene gume kod vulkanizera?

Popravak „na hladno” kojim se auto guma krpa bez skidanja gume s felge. Probušeno mjesto na gumi se raširi, očisti, namaže ljepilom i popuni uloškom ili vulkanizerskom zakrpom. Ova metoda je brza i jeftina, ali ne garantira da guma kasnije neće puštati zrak.

Vulkanizacija „na vruće” gdje se guma skida s felge tako da se detaljno čisti i oštećenje se popunjava klinom i gumenom zakrpom uz visoku temperaturu za bolje sljubljivanje. Traje i do 8 sati, skuplje, ali je dugotrajnije i sigurnije rješenje.

 

Isplativost popravka

Ako je dubina profila auto gume niska (ispod zakonske granice (1,6 mm za ljetne ili 4 mm za zimske gume), bolje je kupiti nove gume jer vožnja na istrošenim gumama je nezakonita ali i opasna. Ako je profil relativno dobar (5 - 7 mm), popravak ima smisla i može biti isplativ. Trošak popravka gume može biti i do polovice cijene nove gume pa treba pažljivo odlučiti.

 

Za kraj

Ako vidiš da je tvom autu guma jako ispuhana za vožnju, nema razloga za brigu. Uz dodatnu opciju Vuča i asistencija ugovorenu s LAQO osiguranjem osobnog automobila, imaš pravo na neograničen broj intervencija na cesti od zamjena gume, brzog otklanjanja kvara do vuče vulkanizeru. To znači da ti je pomoć dostupna u bilo kojem trenutku, bez obzira na lokaciju ili doba dana. Tvoj auto bit će zbrinut, a ti možeš neopterećeno nastaviti dalje sa svojim danom.

 

Uz LAQO podršku, svaka vožnja postaje bezbrižna.

 

Tvoj LAQO

Učitavam sadržaj...