Što utječe na cijenu LAQO osiguranja vozila?

Ako se pitaš zašto ti cijena osiguranja vozila nije uvijek ista, to je zato što na nju utječu različiti faktori. Upoznaj se s nekima od njih i riješi nedoumice.

Snaga vozila

Na cijenu osiguranja vozila utječe njegova snaga – kilovati kod automobila, odnosno kubikaža kod motocikala. Vozilo koje ima više kilovata može razviti veću brzinu, a time i uzrokovati veću štetu. Zato je cijena osiguranja veća za vozila koja imaju veću snagu.

Dob vlasnika vozila

Mladi vozači imaju manje vozačkog iskustva, ali mnoge to ne sprečava da prejako stisnu gas. Time povećavaju vjerojatnost uzrokovanja prometne nezgode pa im je zato i cijena osiguranja često veća. S druge strane, nešto stariji vozači s više vozačkog iskustva statistički uzrokuju manje nezgoda pa im je uglavnom i cijena osiguranja manja.

Vlasništvo nad vozilom

Bitan je faktor pri izračunu cijene osiguranja i vlasništvo nad vozilom. Cijena se razlikuje ovisno o tome je li vlasnik fizička osoba, pravna osoba ili obrt. 

Registracijska regija

Različite regije imaju različite premije obveznog i kasko osiguranja. Možda ti se to na prvu čini nepošteno, ali vjerojatnost da se dogodi nesreća nikako nije ista u Zagrebu i Bjelovaru. Iako ima kvalitetnije prometnice od ostalih gradova, u Zagrebu ima i znatno više prometa, složenih raskrižja i kružnih tokova, mreža autobusa i tramvaja i sl. 

Bonus i malus

Sustav bonus – malus najviše utječe na cijenu obveznog osiguranja vozila. To je sustav određivanja cijene osiguranja koji ovisi o eventualnim štetama uzrokovanim u prethodnim godinama.

Bonus je zapravo postotak popusta na početni iznos premije osiguranja. Moglo bi se reći da je bonus nagrada za dobre vozače. Počinješ od 0% popusta. Ako nakon jedne godine ne uzrokuješ prometnu nezgodu, ostvaruješ 10%, a svake iduće godine još 5% popusta. Da ostvariš maksimalni dopušteni bonus od 50%, 10 godina ne smiješ skriviti štetu. No kad prvi put ugovaraš LAQO obvezno osiguranje, odmah ostvaruješ maksimalnih 50% bonusnog popusta!

Suprotno bonusu, malus je nadoplata na premiju tj. postotak povećanja cijene osiguranja. Sustav malusa primjenjuje se kad bonus padne ispod 0%. Do njega dolazi ako vozači skrive više nezgoda pa zbog svake od njih izgube dio bonusa.

Samo u

LAQO

Godišnja kilometraža

Što manje kilometara napraviš u jednoj godini, veći ti je popust koji možeš iskoristiti pri obnovi LAQO police osiguranja. Ako manje voziš, emitiraš i manje štetnih plinova, a LAQO nagrađuje odgovorno ponašanje.

Način plaćanja

Ako policu osiguranja platiš jednokratno, LAQO ti daje 5% popusta.

Svrha vozila

Iako su taksisti iskusni i profesionalni vozači, statistika pokazuje da taksiji, kao vozila koja u prometu provode znatno više vremena od ostalih, češće sudjeluju u prometnim nezgodama. Zato je cijena osiguranja 50% veća ako je vozilo registrirano kao taksi. 

Nosivost teretnog vozila

Kada su teretna vozila u pitanju, na cijenu osiguranja utječe i njihova nosivost tj. je li ona veća od 1,5 tona. Veća nosivost tj. veća količina tereta može prouzročiti veću štetu u prometu pa je zato i cijena osiguranja veća.