Bolje visiti na webu nego na šalteru. Ili kako smo uspješno lansirali prvo 100% digitalno osiguranje u Hrvatskoj.

Marija Jakeljić |24. veljače, 2021.

dsf9045_w1940_5409b97205.jpg

Jednim ‘svajpom’ naručujemo taksi, jedan klik i ručak je tu, par klikova računi su plaćeni, namirnice naručene. Razni uberi, woltovi, revoluti, pa čak i tradicionalne banke, navikli su nas na brzinu i jednostavnost u raznim aspektima našeg života. Ta se očekivanja prenose iz jedne u drugu industriju i, ako brendovi žele uspjeti, moraju se prilagoditi. Brojne kompanije propustile su priliku zato što su predugo sjedile i nešto čekale.

Mi u Croatia osiguranju bili smo svjesni da je period čekanja gotov i da je, koliko god industrija osiguranja bila kompleksna (jer ovisi o hrpi zakona, propisa, izračuna, ugovora, rizika, pokrića itd.), na nama kao lideru ta odgovornost da pokrenemo stvari, razbudimo tu pomalo tromu i uspavanu industriju tako da lansiramo prvo 100% digitalno osiguranje. Odmah je bilo jasno kako će trebati uložiti veliki trud i resurse da pokažemo kako osiguranje može biti jednostavno i zabavno, ali smo znali da, ako želimo uspjeti, moramo biti brzi i biti prvi. U samo deset mjeseci nastao je Laqo!

 

Kako smo dokazali da osiguranje može biti jednostavno i zabavno? Ili tips & tricks kako lansirati digitalni brend.

 

  1. Brend na prvom mjestu – školski smo krenuli od definiranja svih marketinških kućica -  positioning, vrijednosti, value proposition, brand purpose, tone of voice, bla, bla… Hoću reći, treba definirati tko ste i u što vjerujete i držati se toga poslije u svakoj situaciji. Ako ste digitalni, e onda nemate niti jedan papir u procesu.
  2. Jednostavno do zadnjeg piksela - može li ovo kraće, može li jednostavnije? Treba li nam stvarno taj klik, je li baš nužno ovo slovo? Treba li korisnik dvaput pročitati ovu rečenicu? Ako treba, ne valja. Tako je proces kupovine uz Keks plaćanje na Laqo sveden na samo 19 klikova (za Revolut vam trebaju 23 klika!). Dokumenti su maksimalno pojednostavljeni, napisani svakodnevnim, svima razumljivim jezikom.
  3. Vizualni identitet je proces – ime i vizualni identitet brzo su postavljeni (hvala 404 na super poslu), ali kad smo krenuli s aplikacijom odabranog rješenja na app screenove (oni su nam bili prvi na stolu), shvatili smo da trebamo prilagodbu u kolorima. Vrtili smo se lijevo desno, na trenutke nam je bila panika zbog rokova, ali, kad smo našli finalne boje, mi i agencija smo znali da je to to.
  4. Budi transparentan. Pokaži i što proizvod ne pokriva - pomalo birokratskim pristupom, industrija osiguranja zatvorila se u svoj donekle izolirani svijet u kojem korisnicima za donošenje odluke treba agent, savjetnik koji im olakšava razumijevanje i donošenje odluke. Ali na digitalu toga nema. Sve što piše mora biti potpuno jasno jer inače kreira pogrešna očekivanja koja vode do nezadovoljstva. Na Laqo smo pazili da direktno i transparentno piše što osiguranje pokriva, ali nismo se bojali prikazati i što nije pokriveno osiguranjem.
  5. Ne budi dosadan - Osiguranje ne mora biti ozbiljno, ali svakako mora ulijevati povjerenje korisnicima. Brojna istraživanja pokazuju da se korištenje maskote, zaštitnog lica, višestruko isplati. Zato smo u brief agenciji stavili nimalo jednostavan zadatak – želimo brend karakter zbog kojeg ćemo biti konzistentni, brzo prepoznatljivi, koji će multiplicirati naša medijska ulaganja (jer ne želimo se utopiti u moru oglašivačkih poruka u kojima retaileri i telekomi višestruko nadmašuju manje oglašivače poput nas).

Tu priča postaje još zanimljivija. Agencija (Bruketa&Žinić&Grey) dolazi s prijedlogom zaštitnog karaktera u liku pauka. Ne slatke mace, zeke, psa, nego pauka. Pola tima se automatski zaljubljuje u ideju, pola tima je skeptično – pa ljudi se boje pauka, pa pauk diže automobile, a mi prodajemo osiguranje za automobile. Loptamo se argumentima – pauk je vrijedna životinja, visi na netu, mi smo online osiguranje. Bit će sladak, bit će programer, bit će super, ajmo s time. Nastavljamo raditi na pauku, jer vjerujemo da smo na dobrom putu. Koliko očiju ima, kakvo je krzno, kako miče ručice (ili su to nožice?), ima li zube (ma kakvi zubi, bit će opasan). Pa CEO daje ideju neka ima naočale, pametnije će izgledati. Odlična ideja, vičemo mi :)

 

 I tako tijekom ljeta oživljavamo mi tog našeg pauka i kako postaje konkretniji, svima je sve jasnije da je to super stvar. Lansiramo u listopadu Laqo zajedno s Pauqom Pavlom i njegovom životnom pričom – Pavle je web developer, odrastao je u uredu osiguranja dok ga jedan dan nisu pokušali zgnječiti papirima za kasko. Tu je Pavla prebacilo i odlučio je napraviti prvo 100% digitalno osiguranje bez ijednog papira. Pavle postaje hit, reakcije korisnika su odlične, rezultati kampanje odlični (nadmašujemo sve prodajne i brend KPI-jeve).

 

Iako je lansiranje bilo izrazito uspješno, to je tek prvi korak. Pred nama je dug put, a svaki dan je prepun izazova u kojem lako možemo narušiti sve što smo dosad dobro napravili. Svjesni smo koliko je brend krhak na početku i kako ga treba konstantno graditi. Ali ne brinem jer svakodnevno gledam koliko je svakom članu tima stalo, koliko nas veseli svaki pozitivan komentar, a potiče na promjenu svaki upitnik ili kritika (srećom ovakvih je jako malo). Sigurna sam da zbog takvog tima i pristupa Laqo čeka duga i uspješna budućnost. Znam da neće biti lako, ali bit će Laqo :)

Napokon 100% digitalno osiguranje vozila

Do ponude stižeš u trenu. Do osiguranja još i brže.

Unesi registraciju

Učitavam sadržaj...